Kas vyko

Žaidimo „Draugoteka“ pristatymo renginys

2023 02 20

Vasario 20 d. Kūrybos ir edukacijų erdvėje (IV a.) vyko projektinio žaidimo „Draugoteka“ pristatymo renginys, kurį vedė renginių vedėjas Valdemaras Liudvinavičius.

Svalios progimnazijos septintokus aktyviai žaidimo pristatymo popietei atlydėjo mokytoja Vida Virbickienė.

Renginių vedėjas Valdemaras Liudvinavičius žaidimo pristatymą pradėjo nuo „Draugotekos“ pavadinimo reikšmės. Šis žodis susidaro iš dviejų sudurtinių žodžių: draugystė ir biblioteka.

Šio žaidimo kūrėjai įgyvendinimo procese panaudojo mėgstamus jaunimo komiksus, gerai žinomus knygų veikėjus ir viską pritaikė labiausiai naudojamai jaunimo komunikacijos priemonei – telefonui. Taip atsirado „Draugoteka“ – nemokama, nauja, inovatyvi mobilioji programėlė.

Kaip draugiškai rinkti taškus ir išsaugoti draugystę negriaunant sienų ir kaip sutikus susibendrauti su penkiais skirtingus pomėgius, įpročius, būdus, patirtis turinčius Joną, Klaudiją, Luną, Saulę ir Eliją. Apie visą tai trumpai papasakojo žaidimo pristatymo vedėjas. Nepažįstamieji, tapdami žaidėjo draugais, žaidime pasakos savo istorijas, kaip jie sprendė sunkias gyvenimo problemas, kaip suprasti svarbius dalykus padėjo (ir kokios konkrečiai) knygos ir taip nepamokslaujant  padės jaunuoliui rasti atsakymus į rūpimus klausimus.

Unikalūs žmonės yra ir moksleiviai, ir žaidimo veikėjai. Knygas skaito ne tik žaidimo veikėjai, bet ir jaunimas. Šiam žaidimui biblioteka gavo net 77 visiškai naujas knygas, kurias galima skaityti ne tik bibliotekoje, bet ir patogiai atsiimti „Draugotekos“ knygomate, kuris yra Pasvalio M. Katiliškio viešosios bibliotekos vidiniame kieme (Vytauto Didžiojo a. 7) ir prie Joniškėlio miesto bibliotekos (G. Petkevičaitės-Bitės g. 15, Joniškėlis). 

Atvykę į žaidimo pristatymą moksleiviai žaidė žaidimą „Aš esu unikalus, nes...“ taip siekiant paskatinti kiekvieną jaunuolį rasti savyje unikalų bruožą.

Po žaidimo renginio vedėjas pademonstravo magijos triuką įtraukiant visus dalyvaujančius paprašius jų pagalvoti apie mėgstamą daržovę ir bandant ją atspėti.

Dar viena užduotis buvo skirta praktikuotis visiems, norint išvengti situacijų, kai kalbant pritrūksta žodžių. Ant nugaros užkabinus žodį, kuris gali būti daiktas, reiškinys, objektas. Moksleiviai pasiskirstė po du ir taip turėjo kalbėdami  vienas kitam paaiškinti, koks žodis yra parašytas ant popieriaus. Taip pagal žodžių grupes žaidėjai turėjo rasti savo poras sužinoję jiems priskirtą žodį ir susėsti kartu.

Vedėjas pakvietė jaunuolius dalyvauti būsimose edukacijose, kurių bus netgi 5, siekiant  žaidėjams suteikti daugiau informacijos apie žaidimą, veikėjus, taškų rinkimą, knygų atsiėmimą.

Šios smagios popietės metu laikas neprailgo. Kūrybos ir edukacijų erdvėje netrūko juoko, šurmulio ir kūrybinių užduočių. Tikimės, kad šiandien prie „Draugotekos“ žaidimo prisijungs atidaryme dalyvavę ir linksmai laiką praleidę jaunuoliai.