Kas vyko

Parfumerinė popietė su Aisčiu Mickevičiumi ir Edita Vigelyte

2022 10 12

Kad jūs žinotumėte, kaip vakar biblioteka kvepėjo! Susitikome su Aisčiu Mickevičiumi, kurį daugelis pažįstame kaip aktorių, tačiau jis – ir pirmojo Lietuvoje profesionalaus meninės parfumerijos prekės ženklo „FUMparFUM“ kūrėjas, knygų autorius. Kaip parfumeriai sako – „nosis“. Kartu su juo atvyko parfumerijos edukatorė, aromaterapeutė ir kvapų prekės ženklų prodiuserė Edita Vigelytė. Degustavome ir „matavomės“, klausėmės kvepalų istorijų, domėjomės jų kūrimo ir kvėpinimosi subtilybėmis...
*
Kvepalų kūrėją kalbino Kotryna Kraptavičiūtė, o su parfumeriu konsultavosi ir visi atėjusieji. Nors kvepalus kuria daugiausia vyrai, paradoksalu, jog juos perka daugiausia būtent moterys... O pats Aistis nuo jaunumės buvo išimtis. Nors vyrams kvepalus dažnai renka moterys, būsimasis parfumeris kvapą rasdavo pats. Būtent ši juslė Aistį ir atvedė į šiandienos kūrybinį kelią. Pripažino ypač mėgęs lengvai karstelėjusį figų aromatą, lietuviams primenantį rūtas. (Jį, beje, įkūnija ir vienas „FUMparFUM“ kūrinių!)
*
„Nevengiu humoro. Pradžioje girdėjau klausiant – ką čia tas šarlatanas kuria? Tai vieną kvapų liniją aš ir pavadinau „Alchemistas šarlatanas“ – juokdamasis atskleidė Aistis. derinantis aktorystę ir parfumeriją. O būtent alchemija, kažin koks magiškas elementas, parfumerijai suteikia tokį žavesį. Tai – mokslo ir meno samplaika, kurios rezultatą kiekvienas jausime skirtingai. Kiekvieno oda – unikali, tad ir kvepalai ant kūno „gula“ skirtingai.
*
Aistis atskleidė ir kokia tiesa slypi už parfumerinių mitų, kuriais neretai vadovaujamės. Tarkime, skirstymas į vyriškus ir moteriškus – tik prigijęs reklaminis triukas, kuriuo siekta pritraukti stipriąją lytį. Šiandien profesionalios nišinės parfumerijos kūrėjai to atsisako. „Juk sriubos neskirstome į vyrišką ir moterišką!“ – palygino parfumeris.
O kaip pasikvėpinti tinkamai? Svarbu pagalvoti apie kitą žmogų, kaip jis jausis šalia mūsų. Juk kvapas – labai asmeniškas, intymus. Tad ir kvepalų aureolė neturėtų sklisti toliau mūsų asmeninės erdvės. Štai Skandinavijos šalyse darbuotojai net pasirašo kontraktus, įsipareigodami nesikvėpinti!
*
O kvapai bibliotekoje – ne naujiena. Ne vienam Jūsų teko lankytis Kvapų ir ramybės kambaryje, kur rengiame aromaterapijos seansus, kvapų edukacijas. Šįsyk supažindinome ir su kita kvapų pasaulio puse – parfumerija. Taip pat labai svarbia. Juk daugeliui ji – kasdienybės ritualas, malonus įprotis, kai kam – ir pomėgis.
*
Be to, autoriniai kvepalai – meno kūrinys. O parfumerijos parduotuvė – tikras muziejus ar parodų salė. (Beje, ar žinojote, kad Lietuva iš visų Baltijos šalių yra labiausiai susipažinusi su parfumerijos menu?) Kaip ir spektaklis, kvepalai yra apriboti laike, efemeriški. Tačiau paliečia ilgam. Kartais – visam gyvenimui... (Turbūt prisimenate močiutės kvepalus? Ar Jus sužavėjusio praeivio kvapą?) Kvepalai sužadina vaizduotę ir plečia jos ribas. Pasakoja istorijas apie pasaulį ir žmogų...
*
Renginys yra Pasvalio AJC vykdomo projekto „Kvapų ir ramybės mokykla“ dalis, kurį finansauoja Juanimo reikalų agentūra.